06.12.2018

GetMyInvoices biedt conformiteit met gegevensbescherming enkele aanmelding met netID

Gebruikers van de oplossing voor factuurbeheer GetMyInvoices kunnen nu gemakkelijker inloggen bij hun account, terwijl nieuwe gebruikers zich nog sneller dan ooit kunnen registreren voor een account. Dit is dankzij een integratie met de open inlog standaard NetID. Het maakt veilige gebruikersidentificatie en -verificatie mogelijk, waarbij de gegevenssoevereiniteit van de gebruiker een gegeven blijft.

Iedereen die is geïnteresseerd in registratie bij GetMyInvoices kan nu zijn toegangsgegevens gebruiken van netID-providers zoals WEB.DE, GMX of 7pass in het proces. Dankzij de Single Sign-On is het niet langer nodig om afzonderlijke toegangsgegevens te onthouden. GetMyInvoices gebruikt de stamgegevens die bij de netID-accountprovider zijn achtergelaten, met gegevensbescherming. Op deze manier hoeven de gegevens niet meer handmatig te worden ingevoerd. Het belangrijkste kenmerk dat NetID onderscheidt van internationale Single Sign-On-oplossingen – op basis van Facebook en Google – is het feit dat gebruikers effectief hun gegevenssoevereiniteit kunnen uitoefenen. Gegevens blijven gedecentraliseerd met de netID-accountprovider. Stamgegevens worden alleen overgedragen tussen de netID-partnerdienst en de overeenkomstige NetID-accountprovider wanneer de gebruiker hier toestemming voor heeft gegeven. Een privacycentrum garandeert transparantie. Daar kunnen gebruikers hun gegevens beheren, bijvoorbeeld wachtwoorden wijzigen of gegevens vrijgeven / intrekken.

“Als leverancier van een factuurbeheer oplossing die een proces vereenvoudigt dat net zo gevoelig is als boekhouding, is een verantwoorde omgang met gegevens van het grootste belang voor ons”, zegt Florian Christ, managing director van Fino Data Services van GetMyInvoices. Hij legt uit: “Daarom zijn we verheugd dat we onze klanten en aandeelhouders nog meer comfort kunnen bieden met een eenmalige aanmeldingsoplossing die voldoet aan de standaarden, ondersteund door een onafhankelijke stichting.”

De Europese netID-stichting, aanbieder van netID, is net zo gelukkig. “Door de netID-integratie met onze partner GetMyInvoices is ons ecosysteem gegroeid en krijgt het daarmee een grotere reikwijdte en thematische breedte. Elke nieuwe NetID-partner is een cruciale stap op weg naar een Europees alternatief voor VS providers “, zegt Sven Bornemann, CEO van de Europese NetID Foundation.

Over netID:

netID is de login standaard van de Europese netID stichting. De Europese netID stichting is opgericht in maart 2018 door de mediagroep RTL Duitsland, ProSieben, Sat1 en United Internet met de merken WEB.DE en GMX. Als onafhankelijke autoriteit ondersteunt de stichting internet aanbiedingen van alle branches bij de implementatie van de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR) en heeft de open login standaard netID voor dit doel gecreëerd. De oprichters van de stichting bereiken gecombineerd ongeveer 50 miljoen unieke gebruikers per maand en hebben gezamenlijk beschikking over meer dan 35 miljoen actieve accounts. De stichting staat uitdrukkelijk open voor meer partners en verdere initiatieven. Voor meer informatie, kijk op  www.enid.eu en www.netid.de.

GetMyInvoices is een cloudgebaseerde oplossing voor factuurbeheer die van bijzonder belang is voor kleine en middelgrote bedrijven. Het haalt automatisch alle rekeningen op van meer dan 5000 online portalen – en registreert de factuurdatum en -bedrag. Bovendien worden facturen die per e-mail zijn ontvangen, of gescand via een smartphone of tablet, geïmporteerd. Documenten worden transparant opgeslagen in centrale documentopslag. GetMyInvoices maakt de synchronisatie van facturen met andere systemen, online boekhoudsoftware en belastingadviseurs mogelijk. Documenten kunnen ook via e-mail, FTP of WebDAV worden overgebracht naar boekhoudsystemen en documentbeheersystemen. De oplossing biedt de mogelijkheid tot intuïtieve bediening en capaciteit voor teamwork. Gebruikers profiteren van meer duidelijkheid, minder boekhoudkundige inspanningen en meer tijd voor het ontwikkelen van ondernemersideeën. GetMyInvoices is beschikbaar in vijf strekkingen van prestaties: Essentieel, Klein, Standaard, Professioneel en Onderneming.